The Garage, KL


Aku bukan penggemar cafe / restoran hipster sangat, cuma kadang-kadang nak cuba rasa makanan yang ada dalam cafe-cafe tu. Banyak kali juga lalu lalang di The Garage ni, cuma belum ada kesempatan nak singgah sampai la minggu lepas, aku singgah untuk makan. Itu pun sebab dah kelaparan sangat balik dari meeting dan jalan di MRR2 pula sesak. Jadi ada baiknya berhenti makan dulu.

Cafe ni terletak bersebelahan dengan Restoran Istana Bambu yang juga bersebelahan dengan MRR2. Aku tak letak harapan tinggi sangat dengan menu-menu dia sebab dah biasa dengan cafe hipster yang menu tak seberapa tapi harga mahal namatey. Selalu rasa tak berbaloi, tapi dalam masa yang sama, tak juga rasa serik.

Jadi pada hari kejadian, aku order Chicken Aglio Olio dan Classic Fish & Chips untuk kawan aku.

RM 18.00
Dalam sejarah hidup memakan Aglio Olio, belum pernah lagi ada yang berkuah. Jadi, agak teruja juga dengan cara persembahan dan portion hidangan dia.

RM 18.00
Bila baca " Classic Fish & Chips " dalam menu, aku dah set dalam kepala otak, menu ni mesti sendu. Mungkin fish fillet nya yang kecut, bersaiz kecil dan tidak mengenyangkan. Rupanya, sangkaan aku  meleset. Kami tersenyum bila menu ni sampai di meja kami. Perut kami pun seperti gembira melihatnya. uhuks~

Untuk minuman, kami order Chocolate Milk Shake dan Ice Green Tea Latte.

Ice Green Tea Latte RM 13 & Chocolate Milk Shake RM 14
Tak ada apa yang aku nak kongsikan tentang minuman kecuali keduanya mengandungi kalori yang tinggi kerana rasa nya sama saja seperti minuman di tempat lain.

Info lain tentang The Garage adalah seperti berikut :-

  • Ada busking / live band dari jam 9 malam
  • Ada kedai vape juga di dalamnya
  • The Garage mempunyai ruang Indoor dan Outdoor untuk makan.

Itu saja, Selamat Mencuba dan moga info ini berguna untuk anda. aherherher~

xoxo.

1 comments:

Sila tinggalkan komen dengan penuh kasih sayang.
Terima Kasih. (^_^)

 

Meet The Blogger

Meet The Blogger

Nota

Blog seorang perempuan yang jiwanya tertinggal di plaza tol arah selatan. Perempuan yang suka makan roti Gardenia yang dibakar sebelah dan disapu dengan pandan kaya Auntie Rosie's.

Total Pageviews